Perjantai 11.9 / Fredag 11.9

Paska reissu mutta tulipahan tehtyä...Perjantai oli vielä lämmin ja kesäinen päivä joten vein koirat hiekkakuopalle uimaan. Hyppäsin ojan yli ja astuin suoraan kyykäärmeen päälle. Huomasin että seison kyyn pään päällä joten se ei päässyt puremaan. Siinä hetken seisoin ja mietin että mitä nyt...? Jatkoimme hetken päästä matkaa ja koirat juoksivat edellä polulla. Eikös siinä polulla sitten olikin toinen kyy jonka yli koirat olivat jo tepastelleet. Saakelin käärmeet!

Fredagen var ännu väldigt varm och somrig så jag tänkte ta hundrana till sandgropen och simma. Jag hoppade över ett dike och satt ena foten direkt på en huggorm. Jag märkte att jag stod direkt på ormens huvud så den kom inte till att bita. Stod där en stund och funderade att va nu då...? Vi fortsate om en stund att gå framåt och hundarna sprang före på stigen. Och vad nudå, jo på stigen låg en huggorm till som hundarna redan hade sprungit över. Jävla ormar!

Tämän kyyn yli koirat käveli! / Den här ormen steg hundarna över!

Päästiin soramontulle ja koirat aloittivat keppileikin / Vi kom lyckligt till sandgropen och hundarna började sin käpplek

Majja aina vähän "kilahtaa" näistä vesileikeistä / Majja blir alltid som tokig av vattenlekarna

Hildakin kävi uimassa / Hilda ville också simma

Aiai, tais keppi osua Hildaan. / Ajaj, käppen träffade visst Hilda

Almalla sojottaa jalat itään ja länteen / Almas ben far till öster och väster

Ounou, Alman naama ihan hiekassa  / Oho, Almas ansikte är visst fullt av sand

Tämän jälkeen vein kameran rinteen päälle josta se sitten laukkuineen vyöri veteen. Muistikortin sain pelastettua mutta kamerasta kaadoin vedet  Siihen loppui kuvaaminen... / Efter det här förde jag kameran uppe på branten varifrån hela kameraväskan rullade ner i vattnet. Minneskortet fick jag räddat men jag hällde vatten ut ur kameran  Där slutade mitt fotande...