Tämä blogi on niin minun näköinen, että huhhuh. Taas on mennyt melkein kolme viikkoa viime kirjoituksesta. Joka päivä ajattelen että nyt kirjoitan ja joka päivä siirrän kirjoittelun seuraavalle...Eihän tästä tule yhtään mitään...mitäköhän kaikkea on tapahtunut?

Ojoj, den här bloggen börjar likna mig alldeles för mycket. Igen har det gått nästan tre veckor sedan senaste inlägget. Varje dag tänker jag att idag skall jag skriva något, och varje dag flyttar jag skrivandet till följande... Det här blir ju till ingenting, vad allt har det hänt?

Pari viikkoa sitten Steinroller Lorenz astui Emmy vom Vögele Hofin. Niin nopeata astutusta en ole ennen nähnyt. Kaikki oli ohi 15 minuutissa.  /  För ett par veckor sedan betäckte Steinroller Lorenz   Emmy vom Vögele Hof. Så snabb betäckning hade jag aldrig sett förut. Allting var över på 15min.

"Dino" liukastui siinä kääntövaiheessa ja jäi maahan makaamaan. Ajattelin että nyt kävi huonosti, mutta ei. Jätkä vaan makaa silmät kiinni ja nauttii tilanteesta kun Emmi istuu sen pällä   /  "Dino" halkade när han skulle vända sig om och blev och ligga på marken. Jag trodde först att nu gick det illa, men nej. Gossen bara låg där och njöt av situationen medan Emmi satt på honom

Majja on taas ollut valeraskaana ja "synnytti" sitten vihdoin kolme omaa vauvaa. Tärkeitä "pentuja" ja niitä sitten kannettiin mukana muutamia päiviä. /  Majja har igen varit skendräktig och slutligen "födde" hon tre bebisar. Viktiga valpar som hon sedan bärde med sig några dagar.

Hildakin on ollut valeraskaana mutta hän päätti "synnyttää" vähän isomman sarvipäisen pennun!   /  Hilda har också varit skendräktig men hon bestämde sig för att föda en lite större valp med horn!

Sitä mukaan kun Majja ja Hilda synnytti uusia "pentuja" niin Alma suolisti niitä.  Kamala Alma !  /  Allt eftermed Majja och Hilda födde nya "valpar" rensade Alma tarmarna på dem. Hemska Alma!

Sitten oli taas aika tehdä ihan niitä oikeita hoffeja.  /  Så var det igen tid att göra riktiga hoffevalpar.

Sillä välin kun minä reissasin Mathildan kanssa Rockya (Bedlam Bogieman)tapaamassa mun omat koirat viettivät laatuaikaa Erjan ja Hannun luona Porissa. Kiitos vielä kerran erittäin ystävällisestä järjestelystä.  Toivottavasti saadaan ihania kesäpentuja!   /  Under tiden som jag åkte med Mathilda för att träffa Rocky (Bedlam Bogieman) tillbringade mina hundar kvalitetstid hos Erja och Hannu i Björneborg. Tack ännu en gång för vänligt arrangemang. Hoppas vi får härliga sommarvalpar!