Käytiin sunnuntaina katsomassa kun Magnus tokoili Avo-luokassa. Tarkempi kisaraportti voi lukea Mankun blogista. Meno oli tosi mukavan näköistä  mutta harmillisesti luoksetulo meni nollille. Lopputulos 136p ja 3-tulos.

Vi var på söndagen och titta på när Magnus tävlade lydnad i öppenklass. Utförligare tävlingsrapport finns i Mankkus blogg. Det såg jätte bra ut  men tyvärr blev det en nolla på inkallande. Slutresultat 136p och tredje-pris

Kisan jälkeen lähdettiin porukalla, Magnus, Majja, Alma ja Hilda kanssa lenkille / Efter tävlingen for vi med hela gänget, Magnus, Majja, Alma och Hilda på länk.

-Mene sinä oikealle niin minä menen vasemmalle! /  -Far du till höger så far jag till vänster!

-Äh, miten pieni tikku. / -Äsch, en sådan liten sticka.

-Tuolla on isompi keppi! / -Där är en större käpp!

-Äkkiä ennen kun Alma ottaa sen! / -Fort före Alma hinner ta den!

-Apua, en pääse eteenpäin! / -Hjälp, jag kommer int' fram!

-Et ota sitä, sen on minun! / -Du tar int' den, den är min!

-Voi per**** että upottaa! / -Voi jäv*** att jag sjunker!

-Jee, kerkesin! / -Jee, jag hann!

-Keppi on MINUN! / -Käppen är MIN!