Eilen oli mamman ja Alman jälkipäivä, joten lähdettiin heti aamusta metsään. Pikkusisko Selmakin tuli mukaan. Ensin tehtiin jäljet, sitten lähdettiin vaudikkaalle lenkille ja sen jälkeen mamma, Alma ja Selma saivat mennä nuuskuttamaan. Mua otti ensin vähän päähän kun ei mun kanssa tehty mitään, mutta kyllä minä sitten pääsin vähän "ukkoja" etsimään, minähän olen sentään haku koira!

I går var det mammas och Almas spårdag, så vi for redan på morgonen till skogen. Lillasyster Selma kom också med. Vi gjorde spåren klara, sen tog vi en fartfull promenad och sedan fick mamma, Alma och Selma visa hur de kunde spåra. Jag blev först lite rastlös då ingen gjorde någonting med mej. Men när de hade spårat färdigt fick jag nog söka några "gubbar", jag är ju en sökhund vet jag väl!

Tässä me seurataan tarkasti kun pikkusisko jäljestää...  /  Här kollar vi noga hur det går för lillasyster då hon spårar...

PIkkusiskosta oli tullut jo taivata!  /  Lillasyster var ju redan duktid!

Näin me huilataan mamman kanssa samalla peitolla!  /  Så här vilar vi oss med mamma på samma täcke!

Näin mä huilaan autossa!  /  Så här brukar jag vila när vi åker bil!

Tämän näköisiä me ollaan kun mennään iltalenkille!  /  Så här ser vi ut då vi är på kvälls promenad!

-Nella-